Jumlah Paparan Halaman

Ahad, 22 Mei 2011

BASIKAL DAN KENTUT

 AGAK MELUCUKAN... Pada petang cuti Hari Wesak yang lalu aku ke kedai basikal untuk menservis MTB aku yang sudah lama aku tidak servis walaupun sudah beberapa kali aku menyertai event.

Sambil menunggu basikalku 'diperiksa' aku ke kedai mamak sebelah kedai basikal. Pelanggan agak ramai.
Tengah asyik minum, aku mendengar pelanggan di hadapanku 'melepaskan' KENTUT yang agak kuat juga bunyinya. Beberapa orang yang perasan memandang ke mejaku. Aku selamba saja.

Seorang pelanggan Cina tua bergegas ke sinki, ada sesuatu yang tidak kena, beberapa orang pelanggan perasan keadaan ini.
Setelah agak 'tenang' apek tu menhampiri meja ku dan
"Kawan, mau lepas angin ha, keluar lululah, ala olang, tatak boleh ini macam, saya mau keluar muntah..."
Aku terkejut sebab kata-kata itu ditujukan kepada aku. Aku perasan beberapa pelanggan menoleh kepada ku.
"Uncle, mana ada saya tak kentut..."
"Tadi ala bunyi, olang pun dengar..."
"Bukan saya la uncle..."
Pelanggan di hadapan ku lalu bangun dan menepuk bahu apek tadi.
"Uncle bukan dia kentut, takda yang kentut, tadi ada bunyi macam kentut bunyi telefon saya masuk SMS..."
Sambil bro tadi mengeluarkan hphonenya dari saku seluar. Beberapa pelanggan memandang kami tersenyum.
Apek tadi merengus sambil berjalan ke mejanya. Tiba-tiba bunyi lagi ringtone macam kentut tadi. Semua orang menoleh.
"Tengok...." kata bro tadi sambil membaca SMS dari phonenya. Ada pelanggan tergelak kecil.
"Itu macam pun ala ke..." Apek itu mengomel.... situasi ini aku namakan BASIKAL DAN KENTUT.
Ini bukan kedai basikal tapi porch rumahku dipenuhi oleh basikal anak-anak dan bapak.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan